Regulamin Sklepu
REGULAMIN SKLEPU
Ogólne Warunki Sprzedaży w CX Poland sp. z o.o.
Niniejszy Regulamin ma zastosowanie do umów sprzedaży towarów zawieranych pomiędzy: CX POLAND Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi przy ul. Dowborczyków 30 (90-019 Łódź), wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Łodzi XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000844759, o kapitale zakładowym w wysokości 10.000 złotych, a podmiotami prowadzącymi działalność gospodarczą („Klient”).
§ 1. ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
- Założenie Konta Klienta w ramach sklepu B2B wymaga zaakceptowania postanowień niniejszego Regulaminu. Akceptacja postanowień niniejszego Regulaminu równoznaczna jest z zawarciem z CX POLAND Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi na czas nieokreślony Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną.
- Oferta zakupu może być złożona za pomocą sklepu B2B w formie dorozumianej poprzez dokonanie wyboru określonego towaru bezpośrednio w sklepie CX Poland.
- CX Poland nie odpowiada za błędną lub niewłaściwą interpretację informacji oraz danych technicznych zawartych w katalogach, na stronie internetowej oraz innych materiałach, które otrzymał lub uzyskał Klient. Wszelką pomoc techniczna ze strony CX Poland, Klient wykorzystuje na własną odpowiedzialność, a CX Poland nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w związku z wykorzystaniem przez Klienta tych informacji.
- Umowa sprzedaży zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia zamówienia przez CX Poland lub z chwilą przystąpienia przez CX Poland do realizacji oferty zakupu złożonej przez Klienta. Do umowy stosuje się przepisy kodeksu cywilnego ze zmianami wynikającymi z treści Regulaminu. Poprzez złożenie oferty zakupu, Klient wyraża zgodę na włączenie treści Regulaminu do umowy.
- CX Poland zastrzega sobie prawo do czasowego zawieszenia świadczenia Usług w związku z modernizacją lub przebudową sklepu B2B albo z pracami konserwatorskimi systemu teleinformatycznego.
§ 2. ZAMÓWIENIA
- Zamówienia składane CX Poland przez Klienta stanowią ofertę zakupu towarów.
- CX Poland w terminie 3 dni od dnia otrzymania zamówienia ma prawo zmienić warunki zamówienia określone przez Klienta. W takim przypadku sprzedaż towarów nastąpi zgodnie ze zmienionymi przez CX Poland warunkami zamówienia, chyba, że Klient w terminie 1 dnia od dnia otrzymania zmienionego przez CX Poland zamówienia sprzeciwi się tym zmianom przedstawiając jednocześnie zmienione zamówienie. Sprzeciw Klienta w zakresie zmiany przez CX Poland warunków zamówienia upoważnia CX Poland do odmowy przyjęcia zamówienia Klienta na te towary.
- CX Poland ma prawo dokonywania zmian w swoich produktach bez zawiadomienia Klienta, w tym w produktach będących przedmiotem zamówienia, o ile zmiana ta nie wywoła zmiany parametrów technicznych produktu.
- Zamówienie Klienta musi zostać potwierdzone przez CX Poland, w przypadku gdy zamówienie zostało złożone za pośrednictwem strony internetowej lub gdy Klient zaznaczy taką konieczność na zamówieniu. Pozostałe zamówienia nie muszą być potwierdzane.
§ 3. REALIZACJA ZAMÓWIENIA
- Zamówienia towarów dostępnych z magazynu złożone do godziny 12.00 są realizowane tego samego dnia. Dotyczy to tylko wysyłek standardowych, wskazanych przez system sklepowy, jako możliwe do zapakowania tego samego dnia.
- Opóźnienie CX Poland w dostarczeniu Klientowi towarów nie rodzi żadnych roszczeń odszkodowawczych lub prawa odstąpienia od umowy.
- CX Poland nie odpowiada za opóźnienie w realizacji zamówienia spowodowane siłą wyższą i okolicznościami niezależnymi od CX Poland, w szczególności w wypadku: strajku, przeszkód w transporcie, opóźnionych, wadliwych lub niekompletnych dostaw materiałów zamówionych u poddostawcy lub producenta, przerw w dostawie energii elektrycznej lub podobnych utrudnień.
- Jeżeli w wykonaniu zamówienia, CX Poland będzie musiało sprowadzać towary z zagranicy, co może spowodować powstanie dodatkowych kosztów dostawy towarów, CX Poland poinformuje Klienta o takiej konieczności.
§ 4. DOSTAWA I ODBIÓR TOWARÓW
- Jeżeli w potwierdzonym zamówieniu nie określono miejsca dostarczenia towaru, CX Poland przed ustalonym terminem odbioru wskaże Klientowi miejsce. W przypadku, gdy żadna ze Stron nie wskaże miejsca odbioru towaru, wydanie nastąpi z magazynu CX Poland mieszczącym się w Łodzi przy ul. Przybyszewskiego 176/178.
- Domniemywa się, iż osoba odbierająca towar w imieniu Klienta posiada upoważnienie do dokonania tej czynności. Klient zobowiązuje się każdorazowo upoważnić swego przedstawiciela odbierającego towar zarówno do czynności odbioru, jak i do zgłoszenia ewentualnych zastrzeżeń w tym zakresie.
- W przypadku opóźnienia Klienta w odbiorze towaru CX Poland może naliczyć karę umowną w wysokości równej 0,1% wartości nieodebranego towaru, za każdy rozpoczęty dzień opóźnienia.
- W przypadku określenia w potwierdzonym zamówieniu miejsca dostarczenia towaru CX Poland dostarczy Klientowi towar przez przewoźnika (przesyłka kurierska). Wszelkie koszty związane z przesyłką towaru (w szczególności koszty zmierzenia i opakowania ponadstandardowego, opakowanie towaru w większej ilości lub o większych rozmiarach, ubezpieczenia towaru na czas przewozu, koszty transportu towaru, w tym załadunku i wyładunku towaru) ponosi Klient. Koszty te zostaną doliczone do ceny towaru.
- Klient ponosi całkowite ryzyko związane z utratą lub uszkodzeniem towaru od momentu jego wydania przez CX Poland. Momentem wydania towaru przez CX Poland jest chwila wydania towaru Klientowi w miejscu wskazanym przez CX Poland (w przypadku osobistego odbioru towaru przez Klienta) lub z chwilą przekazania towaru przewoźnikowi (w przypadku przesyłki kurierskiej). CX Poland nie odpowiada za ubytki, utratę lub zniszczenia towaru powstałe od chwili wydania towaru z magazynu CX Poland.
- W przypadku utraty lub ubytku towaru w okresie od chwili wydania towaru z magazynu CX Poland i przekazania go przewoźnikowi do chwili dostarczenia go Klientowi CX Poland dołoży starań, aby dokonać cesji uprawnień przysługujących mu wobec przewoźnika w celu umożliwienia Klientowi dochodzenia roszczeń od przewoźnika.
§ 5. ZAWIADOMIENIE O WADACH
- W momencie odbioru towaru Klient zobowiązany jest sprawdzić towar pod względem ilościowym. Odbiór towaru bez zastrzeżeń oznacza jego prawidłowe dostarczenie przez CX Poland. W razie wątpliwości przyjmuje się, że odbiór faktury jest równoznaczny z odbiorem ilościowym towaru bez zastrzeżeń. Po dokonaniu odbioru towaru bez zastrzeżeń Klienta, reklamacje co do ilości towaru nie będą uwzględniane.
- Klient jest obowiązany do zbadania towaru w chwili jego odebrania, w tym do sprawdzenia czy towar posiada wszelkie cechy zgodne z zamówieniem, czy jest kompletny, czy posiada wszelkie części składowe oraz dokumentację.
- Wszelkie reklamacje oraz roszczenia dotyczące wad jakościowych towaru winny być przekazywane CX Poland w formie pisemnej pod rygorem nieważności w chwili odbioru towaru, a w wypadku gdy sprawdzenie towaru pod względem jakościowym w chwili odbioru nie jest możliwe – najpóźniej w terminie 48 godzin od dnia odbioru towaru.
- Po upływie tego terminu Klientowi przysługują wyłącznie roszczenia z tytułu udzielonej przez CX Poland gwarancji jakości wyłącznie w zakresie i na warunkach określonych w dokumencie gwarancji, o ile na dany wyrób została ona udzielona odrębnym dokumentem.
- Wyłącza się odpowiedzialność CX Poland z tytułu rękojmi.
§ 6. WARUNKI PŁATNOŚCI
- Warunki płatności każdorazowo określa oferta lub potwierdzenie zamówienia.
- Kupujący nie jest uprawniony do wstrzymania płatności, ani potrącania swych należności w stosunku do CX Poland. Przeniesienie wierzytelności przysługującej Klientowi w stosunku do CX Poland na inne podmioty, możliwe jest wyłącznie za uprzednią zgodą CX Poland udzieloną na piśmie pod rygorem nieważności.
- CX Poland zastrzega sobie prawo naliczania ustawowych odsetek za zwłokę w zapłacie ceny od dnia wymagalności należności.
§ 7. ZASTRZEŻENIE I PRZENIESIENIE WŁASNOŚCI
- Dostarczone Klientowi towary pozostają własnością CX Poland do chwili zaspokojenia przez Klienta wszelkich roszczeń CX Poland związanych ze sprzedażą towarów. Towary te nie mogą być przedmiotem zastawu ani innego obciążenia.
- Własność towarów przechodzi na Klienta po zaspokojeniu wszelkich roszczeń CX Poland wynikających z zapłaty ceny lub pozostających w związku z umową. Jeśli Klient posiada jakiekolwiek zobowiązania finansowe wobec CX Poland, towary pozostają własnością CX Poland do czasu ich regulacji przez Klienta.
§ 8. WYŁĄCZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI ODSZKODOWAWCZEJ
- CX Poland nie odpowiada za jakiekolwiek szkody powstałe z przyczyn związanych z nabytymi towarami. Ewentualna odpowiedzialność CX Poland ograniczona jest do wartości nabytego przez Klienta towaru. Klient obowiązany jest wykazać, że towar zakupił w CX Poland. Postanowienia niniejszego ustępu nie uchybiają bezwzględnie obowiązującym przepisom kodeksu cywilnego.
- Towar winien być używany i konserwowany zgodnie z jego przeznaczeniem i wymogami eksploatacji. W razie wątpliwości CX Poland udziela informacji o sposobie używania towarów.
§ 9. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Jeśli z jakichkolwiek przyczyn którykolwiek z postanowień Regulaminu okaże się całkowicie lub częściowo nieważny lub bezskuteczny, nie wpływa to na ważność pozostałych zapisów i warunków umowy.
- CX Poland ma prawo zmiany niniejszego Regulaminu poprzez w szczególności wprowadzenie dodatkowych warunków sprzedaży dla niektórych towarów wynikające z wymagań narzucanych przez producentów tych towarów. CX Poland poinformuje Klienta o zmianie Regulaminu. W terminie 30 dni od zmiany Regulaminu, Klient ma prawo przedstawić CX Poland w formie pisemnej pod rygorem nieważności brak zgody na zmianę Regulaminu. W przypadku niezgłoszenia braku zgody w terminie wskazanym w zdaniu poprzednim, przyjmuje się, iż Klient zmianę zaakceptował. Brak zgody Klienta na zmianę Regulaminu stanowi podstawę do odstąpienia od umowy przez CX Poland.
- Wszelkie spory wynikające z umów zawartych na mocy Regulaminu lub w związku z nimi będą rozstrzygane przez sąd powszechny w Łodzi.